Artan rekabet koşullarında zaman çok önemli. Hepimiz yapacak
çok işimiz olduğundan ancak bunları yapmaya zamanımız olmadığından şikâyet
ederiz.
Planlı yaşamayı öğrenerek zamanınızı yönetebilirsiniz... Bu
sayede hem organize olur hem de yapmayı unuttuğunuz bir iş kalmaz.
Mesainin ilk 10
dakikası
Sabah ofise geldiniz ve kendinize güzel bir kahve
söylediniz. Kahvenizi yudumlarken 10 dakikanızı ayırarak yoğun iş gününüzü
planlayabilirsiniz. Öncelikli işlerinizi belirleyin ve gün içerisinde yapmanız
gereken işleri önem sırasına göre planlayın.
Bu sabah yapmam gereken en önemli iş ne?
Bugün için ajandama not aldığım ne var?
Gün içerisinde yapmam gereken telefon görüşmeleri var mı?
Bugün hangi toplantılara katılacağım?
Bugün tamamlamam gereken bir iş & proje var mı?
Mesainin son 10
dakikası
Gözünüz saatinizde. Çok yoruldunuz ve mesainin bitmesine az
bir zaman kaldı. Mesainizin son 10 dakikasını gününüzü özetlemeye ayırırsanız,
hem tamamladığınız işleri görüp rahatlarsınız hem de yarın için zaman
kazanırsınız.
Teşekkür etmem gereken birileri var mı?
Gün içerisinde yaptığım en önemli iş neydi?
Yarın hangi toplantılara katılacağım?
Yarın yapmam gereken neler var?
Kaynakça: Robinson, Andy, How To Spend The First And Last 10 Minutes Of
Your Workday, 2015
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder