Avrupa’yı Amerika’yı bilmem ama açık ofislerin Türk
kültürüne uygun olduğunu hiç mi hiç düşünmüyorum. Bazıları işi gücü bırakıp kim sevgilisiyle tartışmış,
kim akşam yemeği mi yakmış, kimin maaşına haciz konmuş, kimin kaynanası
dırdırcı, kim Trendyol’ dan ne almış bunlarla ilgileniyor. Kimisi de ofis babasının çiftliğiymiş gibi hareket ederek,
arkadaşının 10 dakikada yapabileceği işi 3 saatte yapmasını sağlıyor.
Açık ofisler, takım çalışması yapması gereken departmanların
fikir alışverişi yapabilmelerine olanak sağlıyor. Ancak birbirinden bağımsız
işler yapan insanların aynı ofiste balık istifi yapılması da onların
yaratıcılığını, verimliliğini öldürüyor.
Açık ofiste çalışanlar çalışma arkadaşlarına saygı duyarsa herhangi
bir sorun olmaz. Ama ne yazık ki herkes bu kadar düşünceli olamayabiliyor. İşte
bu yüzden açık ofislerde uyulması gereken kurallar yazılı olursa herkes bu
kurallara uymak zorunda kalır, böylece çalışanların birbirini rahatsız
etmesinin önüne geçilir.
Açık Ofiste
Uyulması Gereken Kurallar
Ofisi paylaştığınız çalışma arkadaşlarınıza saygılı olun.
Özel eşyalarınızı kirli bir şekilde masanızda bırakmayın.
Başkalarını rahatsız etmeyecek seviyede, kulaklıkla müzik
dinleyin.
Özel telefon konuşmalarınızı ofiste yapmamaya özen gösterin.
Hastayken özellikle gripken işe gitmeyin.
Sakız çiğnemeyin.
Klimayı / camı açarken arkadaşlarınızın da fikrini alın.
İş arkadaşlarınıza sorular sorarak çalışmalarını sürekli
bölmeyin. Gerektiğinde e- mail gönderin.
Yöneticiniz hakkında atıp tutmayın.
Masanızı düzenli tutun.
Ağır kokulu parfüm sıkmayın.
Telefonunuzun çok sesli çalmamasına dikkat edin.
Sucuk ekmek gibi başkalarını rahatsız edecek kokulu
yiyecekleri masanızda yemeyin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder