Aramızda kimler “varlığım şirket
varlığına armağan olsun. “ diyor parmakları kaldıralım lütfen.
Tabi ki insan kaynakları profesyonelleri olarak bu kadarını
beklemiyoruz ama keşke kurumlar her çalışanına böyle hissettirebilse.
Eskiden primler, zamlar, yüksek ücretler çalışanları motive
etmek, mutlu bir çalışan profili yaratmak için yeterliyken günümüz rekabetçi iş
ortamında çalışanları mutlu etmek için bundan fazlasına ihtiyacımız var.
Ücret: 360 derece performans sistemini uygulayan
kurumların yanı sıra ne yazık ki henüz bir performans sistemi geliştirememiş ya
da bunu adil ve şeffaf bir şekilde yapamayan kurumlar da var. Kabul edelim ki
ücret, çalışan bağlılığını sağlayan en önemli unsur. Çalışan bağlılığını artırmak istiyorsak ilk
önce şeffaf ve adil bir ücret politikası oluşturmalıyız. Kurum, hem şirket içi
ücret dengelerini korumalı hem de çalışanlarının ücretlerini piyasadaki ücret
seviyesinin altında bırakmamalı. Performansların ve önerilerin ödüllendirildiği
bir sistem de kuruma bağlılığı artıracaktır.
Duygusal bağlılık: Duygusal bağlılık çalışanın o işyerinde
çalışmaya devam etmesine neden olan psikolojik bir durumdur. Yüksek duygusal
bağlılığı olan bir çalışan kurumda kalmayı istediği için çalışmaya devam eder. Kıdem
yılı yüksek yaşlı çalışanlar gençlere göre kurumlarına duygusal olarak daha çok
bağlıdırlar. Aynı zamanda yapılan çalışmalar hizmet süresi ile duygusal bağlılık
arasında da ilişki olduğunu ortaya koymaktadır.
Çalışana Saygı: Görev
tanımına, yaptığı işe bakılmaksızın her çalışan önemlidir, her çalışana saygı
duymak gerekir. Burada en büyük görev yöneticilere düşmektedir. Yöneticiler,
çalışanlarına değer verildiğini onlara hissettirmelidir, karar alma süreçlerine
onları da dâhil etmelidir. Çalışanlarına huzurlu bir çalışma ortamı
sağlamalılar.
Sosyal Aktiviteler: Müşteri memnuniyeti kurumlar için ne kadar
önemliyse iç müşterilerimizin yani çalışanlarımızın da memnuniyeti o kadar önemli
olmalıdır. Son yıllarda kurumlar çalışan memnuniyetinin değerini anlamaya
başladılar. Artık pek çok kurum çalışanların iş ortamı dışında da bir araya
gelip sosyalleşebilmeleri için pek çok aktivite düzenlenmektedir. Bu
aktivitelerle kurumlar; çalışanlarına değer verdiğini hissettirebilirler.
Dolayısıyla aidiyet duygusu artar, çalışanlar daha istekli çalışırlar.
Kariyer olanakları: İşten
ayrılma oranlarının artmasıyla, kurumlar kariyer planlamasının farkına
vardılar. X kuşağına göre çalışan bağlılığı daha düşük olan Y kuşağı
yeteneklerini elde tutmak için eğitimlerini, yeteneklerini, ilgilerini göz
önüne alarak kariyer planlaması yapılmalıdır. Etkili bir kariyer planlamasıyla
doğru kişinin doğru işe yerleştirilmesi sağlanır, çalışan bağlılığı artar. Bununla
birlikte; üst düzey pozisyonlarda işe yerleştirmelerde dış kaynak kullanmak
yerine; kurum kültürünü, şirket hedeflerini tanıyan kariyer planlaması
yapılmış, eğitilmiş, yetiştirilmiş personelden faydalanılır.
*Düzenli olarak uygulanan Çalışan Memnuniyeti Anketlerinden elde edilen verilerle istenilen
hedeflere ulaşılabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder