4 Aralık 2013 Çarşamba

İş Arama Sitelerinin Yeni Rakibi İŞKUR



Bugün sizlere İŞKUR’un yeni projesinden bahsetmek istiyorum.03.12.2013 tarihinde Rixos Grand Ankara’da gerçekleşen ‘’İşkur Kamu İstihdam Projesi Kapanış Toplantısı’’na katıldım. Web Tabanlı İş Eşleştirme projesi ile ilgili yüksek lisanstan hocam Özlem Yurdanur Özgenç ve Henry Leerentveld çok güzel bir sunum yaparak bu yeni projeyle ilgili taslak çalışmaları paylaştılar.

Ne yazık ki özel sektörde kamu istihdam ofislerine karşı bir önyargı var. Özellikle nitelikli işgücü söz konusu olduğunda pek çoğumuz popüler iş arama motorlarını kullanıyoruz. İŞKUR bu projesiyle sosyal devlet ilkesinden yola çıkarak, iş arama motorlarının yaptığı işi ücretsiz olarak sunacak. Ben bu konuda İŞKUR’un başarılı olacağına inanıyorum. Özellikle ücretsiz olması, İŞKUR’u işverenler için cazip hale getirmiş.

İş ve işçi bulma hizmetleri bir dönem sadece İŞKUR tarafından yürütülüyordu. Ancak İŞKUR günümüz iş gücü piyasasına ayak uyduramadı ve bu faaliyetlerin çoğu www.kariyer.net ya da www.yenibiriş.com gibi sitelerin eline geçti. İŞKUR, bu projesiyle büyük bir atak yaparak iş arama motorları arasında yer almak istiyor.

Sistemi www.kariyer.net ’in sistemine benzettim. İş ve meslek danışmanlarının görevlerinin bir kısmı web’e aktarılmış.  İşçiler, işverenler ve stajyerler kimlik numaraları ve şifreleriyle sisteme giriş yapabilecekler. Sistemde;
  • mevcut iş eşleştirme sistemi desteklenip, geliştirilmiş.
  • iş piyasalarındaki değişimler dikkate alınmış.
  • işveren odaklı, basit, kullanıcı dostu bir sistem olmuş,
  • kariyer danışmanlığı anlayışı temelinde bir sistem oluşturulmuş.


İşverenler, ilanlarını kendileri de verebilecekler, isterlerse daha önceden olduğu gibi iş ve meslek danışmanından destek de alabilecekler. Burada en çok, favori cv bölümünü beğendim. İşe alım uzmanı beğendiği özgeçmişleri, ileride açılacak pozisyonlarda kullanmak için favori cv bölümüne ekleyebilecek. Bu uygulama bizlerin işini oldukça kolaylaştıracağa benziyor.

İş arayan bölümünde ise adayların kendilerine ait bir sayfası olacak. Bu sayfada:
  • adayların özgeçmişleri
  • iş başı eğitim programları
  • adayın daha önce başvurmuş olduğu işler
  • işsizlik ödeneği gibi bilgiler olacak.


Stajyer sayfasında; işverenlerle staj arayan öğrencileri buluşturacak bir sistem oluşturulmuş. Staj, İŞKUR için yeni bir çalışma, daha önce üniversite öğrencilerini de kapsayan bir program yoktu. Bu programın bir diğer amacı da öğrencileri, iş gücü piyasası konusunda bilgi sahibi yapmak.  Çalışma bu konuda Türkiye’de bir olacak.

2 yorum:

  1. Merhaba nigar hanım. Yazınızı beğenip sosyal medyada paylaştım. Ayrıca biz ik bloglarının olduğu bir sayfam var oraya sizi de ekledim. Özgün iceriklerinizle yeni yazılarınızı takip edeceğim. Twitter da paylaşırken beni mention larsaniz sevinirim.
    http://alicevatunsal.blogspot.com/p/ik-bloglari.html?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Bey merhabalar, yorumunuzu şimdi gördüm. İlginiz için teşekkür ederim. Keyifli haftasonları..

      Sil